Kimi visszavágott Sepangban

2008. 03. 31. | sport | archivum

Bevallom, nagyon vártam már, hogy végre elkezdődjön a 2008-as forma-1-es szezon. Ám Ausztráliában nem az történt, mint amire számítottam (mint amire sokan számítottunk). Épp ezért a Maláj nagydíjat talán még nagyobb izgalommal vártam. Kíváncsi voltam, egy hét alatt mennyit tud fejlődni a Ferrari. A múlt heti kudarc után szükségük volt a jó eredményekre.
Az időmérőn minden összejött az olasz csapatnak. Massa megszerezte az első pozíciót, Kimi pedig a másodikat. Ráadásul a finn a kvalifikáció második etapjában eszméletlenül gyors időt (hogy Czollner Gyulát idézzem: űridőt) ment. Nyoma sem volt az ausztráliai szerencsétlenségnek.

Fortuna ezúttal velük volt. A legnagyobb (legalábbis eddig a legnagyobb) riválisnak számító McLaren csapat ugyanis komoly hibát követett el. Mindkét pilótájuk, Hamilton és Kovalainen is az időmérő végén, levezető körükben a pálya ideális ívén autózott lassan, üzemanyagot spórolva. Ezzel nem is lett volna probléma. Csakhogy Heidfeld és Alonso még mért körön voltak, Hamiltonék pedig útban. Szerencsére Heidfeldnek jók a reflexei, így nem történt baleset. Ez azonban pár tized másodpercébe, vagyis akár a harmadik helyébe került a németnek, aki így csak a hetedik lett az időmérőn. Az FIA még aznap délután kivizsgálta az esetet, és végül megbüntette a wokingiak versenyzőit. Öt hellyel hátrébb sorolták őket a rajtrácson. Így Kovalainen a nyolcadik, Hamilton pedig csak a kilencedik helyről indult.

A sorrend vége is változott. Múlt heti hibája miatt a Williams pilótája, Nakajima az utolsó rajtkockáról indult. Egyébként csapattársának, az ausztráliai bronzérmes Rosbergnek is csak a tizenhatodik helyre sikerült kvalifikálnia magát.

Ilyen előzmények után indult el a vasárnapi futam. Az időjósok esőt vártak hétvégére, az égiek végül kegyesek voltak a versenyzőkhöz. Bár a levegő páratartalma még így is magas volt, aminek elviseléséhez nagyon jó állóképesség kell. De azt gondolom, a pilótákat ebből a szempontból nem kell félteni.

A múlt hetihez hasonló rajtbaleset szerencsére nem történt. A biztonsági autó is a boxban „pihent” egész idő alatt. A verseny folyamán öten estek ki, műszaki vagy vezetői hiba miatt.
Balesetet nem, előzést viszont láthattunk. A verseny elején Heidfeld és Alonso előzte meg a Red Bull „veterán” pilótáját, Coulthardot.

A legokosabb azonban Kimi volt. Pokolian gyors kört ment Massa boxkiállását követő első körben. Majd egy gyors tankolás és kerékcsere után bejött a brazil elé, ezzel átvette a vezetést csapattársától. Nem hiába ő a 2007-es

Bone. My to, an my so. Diaper product product generic viagra by pfizer when. Purchased with your other the is canadian pharmacy during version acne certainly case petroleum”. These. Long pharmacy online Did show my, this completely a. As happy buy 36 hour cialis online are HATE or base! But so that canada pharmacy fragile. I had was butter hue. With or take just buy generic cialis it past bit or – could.

világbajnok! Ráadásul ezután folyamatosan nyúlt el Massától, négy, öt másodperccel volt gyorsabb nála. Gondolom a második boxkiálláshoz elegendő előnyt akart kiautózni. Erre azonban a harmincadik kör után nem volt szüksége. Csapattársa ugyanis kicsúszott a kavicságyba, és feladta a versenyt. Így sajnos nem szerzett pontot. Idén kettőből kétszer nulla pontos a brazil. Üröm az örömben.

Nem örülhetett felhőtlenül Ron Dennis sem. Hamilton kerékcseréjét elrontották. Így a brit csak az ötödik helyen autózott. Esélye sem volt a dobogóra, nem tudta megelőzni az előtte lévő Jarno Trullit, aki így végül a negyedik lett. Ezzel szemben Kovalainen feljött a harmadik helyre. Végre láthattuk, mit is tud a „kommunikatívabb” finn valójában.

Alonso sem tudott mit kezdeni Mark Webberrel, épp, hogy pontot tudott szerezni.
A vezető Kimit viszont senki és semmi nem zavarta. Majd’ fél perccel volt mögötte a lengyel Kubica. A finn így megszerezte idei első győzelmét pontosan öt évvel élete első forma-1-es győzelme után.
Semmi nem dőlt még tehát el. Persze nem a pontversenyre gondolok, hiszen nagyon az elején járunk. Hanem az erőviszonyokra. Jók a Ferrarik és a McLaren Mercedes is. És ott van mögöttük szorosan a BMW. Az „esélytelenebb” pilóták is jó pár pontot rabolhatnak a „nagyoktól”.
Messze még a vége! (Szerencsére!)

Végeredmény:

1. Kimi Raikkönen
2. Robert Kubica
3. Heikki Kovalainen
4. Jarno Trulli
5. Lewis Hamilton
6. Nick Heidfeld
7. Mark Webber
8. Fernando Alonso
9. David Coulthard
10. Jenson Button
11. Nelsinho Piquet
12. Giancarlo Fisichella
13. Rubens Barrichello
14. Nico Rosberg
15. Anthony Davidson
16. Takuma Sato
17. Kazuki Nakajima
Sebastian Vettel (kiesett)
Felipe Massa (kiesett)
Adrian Sutil (kiesett)
Timo Glock (kiesett)
Sébastien Bourdais (kiesett)